Pedagodzy i psycholodzy

Godziny dyżurów pedagogów, psychologa i doradcy zawodowego w roku szkolnym 2023/2024 – pobierz

Szkolne Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej – tel. 68 451 08 99

SpecjaliściPoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
Pedagog szkolny
Jakub Bieniecki
9:15 – 14:159:15 – 14:159:15 – 13:159:15 – 13:1510:00 – 13:00
Pedagog specjalny
Iwona Dec
8:00 – 13:0013:00 – 17:0012:00 – 16:008:00 – 12:308:00 – 11:30
Psycholog
Joanna Kubicka-Jakuczun
8:00 – 13:308:00 – 12:008:00 – 16:3013:00 – 16:00
Psychoterapeuta
Elżbieta Kozakiewicz
11:30 – 14:3010:30 – 11:3011:30 – 12:30
Doradca zawodowy
Krystyna Musiał
13:50 – 14:358.30 – 10.30
14:40 – 15:25
11.30 – 12.159.40 – 10.25

Szkolne Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej mieści się poza szkołą, w budynku przylegającym do sali gimnastycznej. Aby do nas dotrzeć należy wyjść ze szkoły, obejść ją z lewej strony, zejść na koniec parkingu. Do Centrum prowadzą schody na górę (szare drzwi). W środku znajduje się kilka pomieszczeń: poczekalnia, pomieszczenie biurowe, sala terapeutyczna oraz mini-kuchnia, w której uczniowie mogą sobie zrobić herbatę 🙂 To innowacyjne rozwiązane daje możliwość korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w atmosferze spokoju i poszanowania intymności.

W naszym gabinecie pracujemy terapeutycznie w ramach relacji z uczniem , ale również posługując się różnymi pomocami lub urządzeniami, w tym m.in.:

  1. Fotel masujący. Urządzenie, które wykonuje kompleksowy masaż całego ciała. Wykorzystywany jest do domowej rehabilitacji oraz do relaksacji – pomaga uporać się z bólem i sztywnością mięśni, drętwieniem kończyn, napięciami oraz stresem. Fotel służy rozluźnieniu spiętych mięśni, a co za tym idzie – przywraca prawidłowe zakresy ruchu, uwalnia od bólu i dyskomfortu, poprawia ogólne samopoczucie.  Masaż może przyczynić się do poprawy koncentracji i efektywności pracy poprzez złagodzenie bólu pleców i napięcia mięśniowego. Masaż może wpływać na produkcję endorfin, hormonów szczęścia, co przekłada się na poprawę nastroju i ogólnego samopoczucia.  Stanowią także niezastąpiony element profilaktyki zdrowia – zarówno fizycznego, jak i psychicznego. 
  2. Okulary mnemosline. Urządzenie może służyć  wspomaganiu i ochronie pamięci (wspomaga i chroni pamięć i zwiększając jej potencjał, jest doskonałym wsparciem w leczeniu i profilaktyce chorób neurodegeneracyjnych w tym amnezji i demencji​, usprawnia pamięć pomimo upływu czasu czy przeżytego stresu lub traumy), redukcji stresu (obniża poziom stresu np. przed operacją, uspokaja przeciążony mózg, poprawia humor, daje uczucie szczęścia, wprowadza mózg w stan alfa,  stymuluje białko BDNF, idealne do treningu: uważności, medytacji, osiągania stanu “tu i teraz”), działa na bezsenność i regulację cyklu dobowego ponadto może być wykorzystywane jako wsparcie w leczeniu i profilaktyce depresji. 
  3. Biofeedback manualny może być wykorzystywany w leczeniu różnych schorzeń, takich jak migrena, nadciśnienie, zaburzenia lękowe czy zaburzenia snu. Jest to terapia, która opiera się na idei, że świadome kontrolowanie funkcji fizjologicznych może wpływać pozytywnie na zdrowie i samopoczucie. Dzięki pracy z urządzeniem podnosi się rozwój funkcji poznawczych, co podnosi neuroplastyczność mózgu ucznia. Ponadto zajęcia Biofeedback poprawiają pamięć i motorykę ciała oraz zwiększają koncentrację uwagi. 
  4. BlazePod to system świetlny i sensoryczny, który jest wykorzystywany w treningu sportowym, fitnessie, rehabilitacji oraz w celach rekreacyjnych. BlazePod składa się z modułów świetlnych, które można rozmieścić na podłodze, ścianach lub innych powierzchniach, tworząc interaktywny trening. Urządzenie umożliwia tworzenie interaktywnych gier i zestawów treningowych. Może być również stosowany w celach rehabilitacyjnych, pomagając poprawić funkcje motoryczne i sensoryczne (poprawa szybkości reakcji, koordynacji czy ogólnej sprawności fizycznej). 
  5. Liniały to narzędzia pomiarowe stosowane do dokładnego mierzenia odległości lub długości. Są one powszechnie używane w różnych dziedzinach, takich jak matematyka, inżynieria, architektura, czy rysunek techniczny. 
  6. Labirynty symetryczne. Ich używanie wspomaga uwagę (kształtowanie koncentracji uwagi, usprawnianie umiejętności wyodrębniania istotnych elementów z pola percepcyjnego i tłumienia elementów nieistotnych, kształtowanie zdolności zaangażowania się w analizę danego bodźca, a następnie przekierowania uwagi na inny bodziec), pamięć (kształtowanie pamięci krótkotrwałej, wspomaganie rozwoju pamięci sekwencyjnej, wzrokowej i ruchowej). Ponadto wspomagają kształtowanie analizy i syntezy wzrokowej, usprawnianie rozwoju motoryki małej (nadgarstek i palce dłoni) oraz dużej (staw łokciowy i staw barkowy) dodatkowo wspomagają orientację wzrokowo przestrzenną. 
  7. Gry rozwijające typu: Dixit, Jenga, Szachy, Gra na emocjach