eDziennik Vulcan – poradnik

Dzień dobry. W związku z licznymi pytaniami ze strony rodziców oraz uczniów dotyczącymi e-dziennika, informujemy, że Vulcan wprowadził zmiany w rodzajach kont. Wprowadzono nowe dwa rodzaje kont: konto zwykłe oraz konto eduVulcan, dlatego należy aktualizować dotychczasowe konto (używane przed zmianami). Aby to zrobić, należy skorzystać z dotychczasowego linka do e-dziennika na naszej stronie internetowej (górna belka) lub przejść tutaj pod adres: http://uonetplus.vulcan.net.pl/zielonagora .

Aby rodzice mieli dostęp do dziennika i informacji nt. swojego dziecka, a uczniowie – do swoich danych należy zawsze korzystać z adresu e-mail, który przypisany jest w systemie Vulcan. Jest to adres używany do tej pory, a podany przy rekrutacji lub nowy adres jeśli był zmieniony na prośbę przez wychowawcę lub sekretariat. Po przejściu na w/w link, pokaże się strona, która pozwala aktualizować konto. W tym celu należy wejść w opcję „Logowanie przed zmianą”.

Następnie należy użyć dotychczasowego loginu (adresu e-mail) oraz hasła oraz kliknąć ZALOGUJ. Jeżeli nie pamiętamy hasła, należy użyć opcji poniżej „PRZYWRÓĆ DOSTĘP”. Podając poprawnie swój adres e-mail otrzymamy na skrzynkę pocztową link do ustanowienia nowego hasła. Po zalogowaniu się Vulcan następnie może poprosić o weryfikację i wpisanie ostatnich 4 cyfr numeru pesel każdego ucznia.

Po weryfikacji będziemy mogli wybrać interesujące nas konto – zwykłe lub eduVulcan.

Konto zwykłe – pozwala na korzystanie z dotychczasowych funkcji tylko przez przeglądarkę internetową i nie daje możliwości korzystania z aplikacji mobilnej. Logowanie do konta zwykłego odbywać się będzie przez nowy adres strony, który otrzymacie Państwo podczas tworzenia konta. Login do tego konta zostanie automatycznie wygenerowany i nie będzie można go zmienić.

Jedno konto zwykłe obsługuje tylko jedno dziecko(!). Jeśli macie Państwo więcej dzieci, każde z nich będzie musiało mieć oddzielne konto i login, bez możliwości przełączania się między dziećmi w ramach jednego konta. Aby sprawdzić informacje o innym dziecku, będzie konieczne wylogowanie się z jednego konta i zalogowanie do drugiego. Jeśli posiadają Państwo więcej dzieci w wieku szkolnym, to sugerujemy konto eduVulcan.

Konto eduVulcan

Konto eduVulcan oferuje więcej możliwości i udogodnień, a przede wszystkim – profile wszystkich dzieci będą widoczne i możliwe do obsługi na jednym koncie.

Konto eduVulcan jest bezpłatne, jedynie poprzez korzystanie z przeglądarki internetowej (komputer lub i inne urządzenia). Korzystanie z aplikacji mobilnej eduVulcan będzie prawdopodobnie płatne (jednorazowa opłata roczna). Aby założyć konto eduVulcan konieczna jest akceptacja regulaminu. Jeśli Państwa dziecko ma mniej niż 13 lat, proces aktywacji konta będzie wymagał Państwa potwierdzenia. Pozostali uczniowie mogą sami zaktualizować i korzystać z e-Dziennika.

Aby zaktualizować obecne konto Vulcan do wersji eduVulcan, należy skorzystać w kolejnym kroku z opcji lewej „UTWÓRZ KONTO”:

Dalej wystarczy potwierdzić dotychczasowy adres e-mail (lub zmienić) oraz ustalić nowe hasło. Proces aktualizacji jest prosty i zautomatyzowany.

Filmy instruktażowe

Aby ułatwić Wam proces zmiany konta na eduVulcan, serdecznie zachęcamy do obejrzenia filmów instruktażowych przygotowanych przez firmę Vulcan. W tych materiałach krok po kroku wyjaśnione jest, jak dokonać zmiany typu konta zarówno dla Państwa, jak i dla Państwa dziecka.

Zachęcamy do skorzystania z tych instrukcji:

Aktualizacja konta rodzica  –  https://youtu.be/x6ZWQJ-7WwU

Aktualizacja konta – aplikacja mobilna  –  https://youtu.be/72KTNEidjBM

Aktualizacja konta ucznia poniżej 13 – https://youtu.be/ccvzbapr59E

Aktualizacja konta ucznia powyżej 13 – https://youtu.be/no79pf8x8Tg